Der er flere gode grunde til at invitere medarbejdere eller kunder med til konferencer i udlandet, for det giver en oplagt mulighed for at knytte tættere relationer med indlagte sociale og faglige oplevelser. I de seneste år er der kommet en stigende tendens til, at virksomheder interesserer sig for konferencerejser, som i øvrigt er et meget konjunkturfølsomt område, fortæller Christian Hoyer, der er partner i Travel 4 Companies, som har arrangeret firmarejser i 20 år.
- De sektorer, vi arbejder meget med – blandt andet it-branchen – holder mange konferencer, og de store spillere opererer internationalt. Det vil sige, at hvis man vil med på de store messer og konferencer, må man tage til udlandet, siger han.
Håndholdt indsats
Konferencerejser imødekommer det behov, mange virksomheder har for at mødes på et neutralt område, eller danne netværk med et fælles referencepunkt og faglige oplevelser i et socialt ramme. Men hvis virksomheden vil invitere medarbejdere, kunder eller leverandører med på en messe eller konference i udlandet, kræver det mere end blot booking af billetter og indkvartering. Der er brug for en håndholdt indsats fra en erfaren rejsepartner, som tager sig af planlægningen, så virksomheden kan koncentrere sig om gæsterne.
Og her kommer en rejsepartner som Travel 4 Companies ind i billedet.
- Med mindre en virksomhed har en stor størrelse, så de har en rejseafdeling eller kontrol heraf, er det vigtigt at vælge områder og naturligvis få tid til at planlægge events i detaljer, sørge for at standarden er i orden og booke de gode restauranter, før gæsterne ankommer, så det er en god idé at have en partner som os. Vi arrangerer et forløb af opholdet, så kundens kunder sådan set bare skal møde op, hvis virksomheden er interesseret i at deltage i de planlagte aktiviteter ud over selve konferencen, fortæller Christian Hoyer, og han fortsætter med at understrege, at virksomhederne bag konferencerejser sætter stor pris på ikke at skulle håndtere uforudsete hændelser undervejs.
Merværdi for virksomhed og deltager
Travel 4 Companies tilrettelægger alle former for firmarejser, heriblandt interne møder, der får mere energi og fællesskabsfølelse ved at sprænge de vante rammer.
Christian Hoyer fortæller, at en medicinalvirksomhed for nyligt havde ønsket et højere stade i virksomhedens udvikling, og de nødvendige informationer til medarbejdere egnede sig ikke til blot at blive fremlagt i kantinen. Virksomheden var gået fra at være en forskningsvirksomhed til også at skulle rumme en salgsorganisation, og der flyttede Travel 4 Companies medarbejderne til de italienske alper, hvor ledelsen og et medrejsende konsulenthus kunne præsentere den nye strategi.
- For os gælder det om at have mere end det, der ligger i det fortænkte af virksomhedens DNA, og som i sidste ende skaber merværdi for virksomheden og for deltagerne, siger Christian Hoyer.