A) Skræddersyede firma-, forenings-, incentive- og konferencerejser er rejser tilrettelagt efter gruppens specifikationer. Gruppen, der repræsenteres af en kontaktperson, vil typisk bestå af rejsende med samme interesser.
B) Alle aftaler, betalinger og informationer formidles via kontaktpersonen til T4C og vice versa. Kontaktpersonen er ansvarlig for at videregive alle relevante oplysninger og informationer. T4C kan ikke gøres ansvarlig for manglende eller fejlagtig videregivelse af informationer.
C) En rejse defineres som en pakkerejse, når den inkluderer mindst to af følgende ydelser: transport, indkvartering og andre turistydelser, der udgør en væsentlig del af rejsen. T4C tilbyder primært pakkerejser i erhvervsmæssig sammenhæng (B2B). I tilfælde, hvor rejsen udbydes til eller bestilles af en privatperson, er T4C underlagt bestemmelserne i den danske pakkerejselov, som implementerer EU-direktiv 2015/2302.
A) Alle tilbud har et tilbudsnummer. Ved bestilling bliver tilbudsnummer til ordrenummer.
B) Ved bestilling accepterer virksomheden/foreningen/kontaktpersonen på egne og rejsedeltagernes vegne T4C's tilbud og rejsebetingelser.
C) Bestilling er bindende, uanset om den er afgivet skriftligt eller mundtligt.
D) T4C forudsætter, at den person, der på virksomhedens vegne foretager bestillingen, har bemyndigelse til at indgå kontraktforholdet.
E) Rejsebestillingen er bindende for T4C, når genpart af kontrakten er modtaget i underskrevet stand pr. brev eller fax og senest 8 dage efter udstedelse. Medmindre andet er aftalt, er dato for indbetaling af depositum sammenfaldende med datoen for, hvornår T4C senest skal have den underskrevne kontrakt i hænde.
F) Ved bestilling af rejsen oplyses relevante forhold som deltagere af anden nationalitet, særlige behov (kost, handicap), bagagekrav og evt. oplysninger om biludlejning.
G) Rejsedeltagere med svagt helbred eller alvorlig sygdom anbefales lægekonsultation før tilmelding.
H) Inden aftaleindgåelse fremsender T4C alle nødvendige og relevante oplysninger om pakkerejsens indhold, herunder:
T4C forbeholder sig ret til at foretage mindre ændringer i programmet. Ved væsentlige ændringer informeres kunden uden unødig forsinkelse og gives mulighed for at acceptere ændringen, vælge en alternativ løsning eller modtage tilbagebetaling af det indbetalte beløb i henhold til kontraktens vilkår.
T4C er ansvarlig for, at de aftalte rejseydelser leveres i overensstemmelse med kontrakten. Kunden skal uden unødig forsinkelse reklamere over fejl eller mangler, så T4C har mulighed for at afhjælpe forholdet.
T4C er som rejseudbyder underlagt Rejsegarantifonden i det omfang, rejsen udbydes til eller indgås med en forbruger i henhold til den danske pakkerejselov. For erhvervskunder (B2B) kan yderligere garantier eller sikkerhedsforanstaltninger aftales særskilt og fremgå af den enkelte kontrakt.
A) Ved aftalens indgåelse opkræves et depositum svarende til 1/3 af rejsens pris, medmindre andet er aftalt.
B) Restbeløbet betales senest 45 dage før afrejse, medmindre andet er aftalt skriftligt.
C) Ved bestilling senere end 45 dage før afrejse betales hele beløbet straks.
D) Betaling skal ske rettidigt og i henhold til de betalingsbetingelser, der er angivet på fakturaen. Ved for sen betaling forbeholder T4C sig retten til at annullere rejsen uden varsel.
E) Priserne er baseret på gældende skatter, afgifter, valutakurser og transportomkostninger på tidspunktet for aftaleindgåelsen. T4C forbeholder sig ret til at justere priserne i tilfælde af ændringer i disse forhold.
A) Ved afbestilling mere end 60 dage før afrejse mistes alene depositum.
B) Ved afbestilling 59–41 dage før afrejse betales 50 % af rejsens pris.
C) Ved afbestilling 40–15 dage før afrejse betales 75 % af rejsens pris.
D) Ved afbestilling 14 dage eller mindre før afrejse betales hele rejsens pris.
E) Teater-, koncert- og sportsbilletter, fagbesøg og tilsvarende tillægsydelser refunderes ikke ved afbestilling.
A) Navnelister med deltagernes navne, fødselsdatoer og nationalitet fremsendes senest 30 dage før afrejse, medmindre andet er aftalt.
B) Navneændringer kan ske gebyrfrit indtil 30 dage før afrejse. Senere ændringer kan være forbundet med gebyrer og betingelser fastsat af underleverandører.
A) T4C forbeholder sig ret til prisjusteringer frem til 20 dage før afrejse i tilfælde af:
B) Prisstigninger over 8 % af rejsens samlede pris giver kunden ret til at afbestille rejsen med fuld refusion.
A) T4C kan aflyse eller ændre en rejse i tilfælde af force majeure, herunder:
B) Kunden informeres hurtigst muligt og får mulighed for at vælge:
C) T4C kan hæve aftalen uden erstatningspligt, hvis situationen gør det økonomisk uforsvarligt at afvente kundens stillingtagen.
D) Særligt ved skirejser: T4C garanterer ikke for snemængde, åbne pister eller liftanlæg.
E) Ved teambuilding, natur- og aktivitetsrejser tages forbehold for vejr- og naturforhold på destinationen.
A) Navneændringer:
B) Ændring af rejsetermin, destination eller hotel:
C) Rabat- og kampagnebilletter kan ikke ændres efter udstedelse.
D) Tillægsydelser som ikke kan afbestilles, betales fuldt ud.
E) Se også øvrige relevante vilkår i §§3, 4 og 7.
A) T4C er ansvarlig for mangler med følgende undtagelser:
B) I tilfælde af uheld eller større forsinkelser vil T4C i samarbejde med relevante partnere gøre alt for at afhjælpe situationen og begrænse tab.
C) T4C’s ansvar er begrænset til de ofte små erstatningsbeløb, som leverandører selv er begrænset af, jf. internationale konventioner:
D) Hvis mangler konstateres under rejsen, skal gruppen straks kontakte T4C, hotel, transportør, agent eller guide, så afhjælpning kan ske. Finder afhjælpning sted uden væsentlig gene, kan erstatningskrav ikke gøres gældende. Dette gælder også, hvis manglen først meddeles efter hjemkomst.
E) Tillægsydelser/-programmer:
A) Rejsedokumenter såsom billetter, vouchers og programmer fremsendes digitalt til kontaktpersonen senest 7 dage før afrejse, medmindre andet er aftalt.
B) Kunden er forpligtet til at kontrollere rejsedokumenterne ved modtagelse. Eventuelle fejl skal straks meddeles T4C.
A) Det er kundens ansvar at sikre, at alle deltagere har gyldigt pas, nødvendige visa og opfylder eventuelle helbredskrav, herunder vaccinationer, jf. offentlige myndigheders anvisninger.
B) Hvis en rejsedeltager nægtes indrejse pga. manglende dokumentation, kan T4C ikke holdes ansvarlig, og rejsens pris refunderes ikke.
A) Kunden anbefales kraftigt at tegne rejseforsikring og afbestillingsforsikring, som dækker sygdom, ulykke, hjemtransport mv.
B) T4C kan henvise til eller formidle kontakt til forsikringsselskaber, men påtager sig intet ansvar for forsikringens dækning eller vilkår.
A) Aftalen er underlagt dansk ret.
B) Eventuelle tvister afgøres ved Sø- og Handelsretten i København, medmindre andet aftales skriftligt.
A) Aftalens indhold fremgår af kontrakt, program og disse vilkår. Mellem kunden og T4C gælder kun skriftlige aftaler.
B) I tilfælde af uoverensstemmelser mellem kontrakt og disse vilkår, har den bekræftede kontrakt forrang.
TRAVEL4COMPANIES A/S
CVR NR. 14451692
Rejsegarantifond reg. nr. 114 Udvidet erhvervsansvarsforsikring nr. 113 Medlem af Danmarks Rejsebureauforening og underkastet Rejseankenævnets afgørelse i forbindelse med reklamationer. Nærværende ”generelle kontrakt- og rejsebestemmelser” er udarbejdet med ”Loven om pakkerejser” som grundlag, tilpasset de særlige forhold i forbindelse med ”Skræddersyede Grupperejser”. Rejsegarantifonden er garant for alle indbetalinger ved et rejsebureaus eventuelle konkurs, betinget af at rejsearrangementet består af min. 2 elementer, f.eks. fly + hotel.